Eğitimde İyi Örnekler Başvurusu/Doğayı Seven Canlı Dostu

 




 

 

 

Proje Sorumlusu: Erhan EKİCİ(Sınıf Öğretmeni)

Projede Yer Alan Görevli Öğretmenler:

                               Merve VERGÜL(Sınıf Öğretmeni)

                               Gülşah TÜCCAR(Sınıf Öğretmeni)

Kategorik Alanlar: TOPLUMSAL SORUMLULUK

Uygulama Adı: "DOĞAYI SEVEN CANLI DOSTU"

Uygulama Amacı: Öğrencilerde çevre bilinci oluşturmak, doğayı ve diğer canlıları koruma bilinci geliştirmek, tükenebilir kaynakları etkili ve verimli kullanarak geri dönüşüme katkı sağlamak, daha yaşanılabilir bir dünya hayal etmek.

Uygulamanın Özeti: Proje için 3.sınıf öğrencileri ile çalışıldı. Öğrenciler kendilerini nesli tükenmek üzere olan canlılar ve doğada insanların farkında olmadan zarar verdikleri varlıkların yerlerine koyarak onların sorunlarını dile getirdiler. Bu durum öğrencilerde farkındalık ve empati duygusunu geliştirdi. Bir grup öğrenci ise temiz bir çevre ve tükenebilir kaynakların verimli kullanılıp atık maddelerin geri dönüşüme kazandırılarak ülke ekonomisine katkı sağlanılması için neler yapılması gerektiğini dile getirdiler. Ülkemizin kalkınmasında kendilerinin de sorumluluk alabileceğinin farkına vardılar. Bu onları çok mutlu etti. Süreçte kostümlerini öğrenciler,  ailelerinden de yardım alarak kendileri hazırladı. Öğrencilerin kostümlerini kendilerinin tasarlaması onların yaratıcılıklarını geliştirdi. Canlandıracakları varlıklarla ilgili konuşma metinlerini araştırmalar yaparak kendi cümleleri ile ifade ettiler. Konuşma metinlerine sınıftaki diğer arkadaşları da katkıda bulundu. Hazırlık aşamasında provalarını sınıf arkadaşlarından yardım alarak yaptılar. Bu şekilde sürece sınıf arkadaşlarını da dahil ettiler. Bu durum öğrencilerde yardımlaşma duygusunu da geliştirdi. Hazırlıklarını tamamladıktan sonra sunumlarını okulumuz konferans salonu ve sınıflarda sergilediler. Sunum esnasında öğrenciler cesaretlendirici, motive edici dönütler aldılar. Bu durum öğrencilerin kendilerine olan özgüvenlerini artırdı. Projede öğrenciler velilerin de katkısıyla harika bir deneyim elde ettiler. Hazırlamış oldukları çevre temizliği konulu tabelalarımızı okulumuzun bahçesine kendi elleri ile diktiler. Okulumuzun bütün kademelerinde çevreye ve dünyamızı paylaştığımız diğer canlılara karşı duyarlılık ve farkındalıkta gelişme olduğu gözlemlendi.

Kurum Dışı Paydaşlar: Öğrenci Velileri

Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Süreçte öğrencilerin konuşmalarını kendilerinin araştırıp oluşturmaları projeyi içselleştirmeleri açısından önem arz ettiği gözlemlendi.

Elde Edilen Sonuçlar: Proje ile çocuklar doğaya ve doğada yaşayan diğer canlılara karşı daha duyarlı oldular. İnsanlar dışında diğer canlıların da yaşama haklarının olduğunun bilincine vardılar. Öte yandan geri dönüşümün tükenebilir kaynaklar ve ülke ekonomisi için ne kadar önemli olduğunun farkına vardılar.

Sürdürebilirlik Nasıl Sağlanacak? : Bu proje her sene tekrarlanabilir, içerikteki canlılar değiştirilebilir.

Diğer Okullara Yaygınlaştırılabilir Mi? : İlkokul gruplarına proje içeriği aynı olacak şekilde ortaokul ve lise gruplarında ise projenin içeriği yaş grubuna göre şekillendirilerek rahatlıkla uygulanabilecektir.

Görev Alan Öğrenci Sayısı: Projeye 3.siniflar  katılmıştır.

Projeye Katılan: 107 öğrenci

Görev Alan Veli Sayısı: 107 veli

 


09-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-202409-05-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 106  kişi beğendi