Haberler

Haberler

Okulumuzda, okul aile birliğimiz tarafından, 18 Mayıs 2023 tarihinde okul bahçemizde velilerimiz tarafından getirilen ürünlerin okul yararına kermesi yapılacaktır.

Velilerimizin katkılarıyla, okul aile birliğimiz belirlenen tarihte, planlandığı şekilde okul bahçemizde kermesimizi yapacaklardır. Tüm velilerimiz, katılmak isteyen herkes davetlimizdir.

Devamı

Davranışsal Bağımlılıklarla Mücadele kapsamında, okulumuz öğretmenlilerine, öğrencilerine yönelik, pano çalışması, seminer çalışması, EBA da ilgili videolar izlenimi yapıldı.

Teknoloji bağımlılığınedir? Oyun Oynama Bozukluğu Nedir? Dünya Sağlık Örgütüne göre (ICD 11) Oyun Oynama Bozukluğu şu özelliklerle tanımlanmaktadır: Çevrim içi ya da çevrim dışı oyun oynamanın (buna video oyunları da dâhil) kişinin hayatında öncelikli yer etmesi, her şeyden daha değerli olması. Kişinin dijital oyun oynama davranışı üzerinde kontrolünü kaybetmesi. Fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak olumsuz sonuçların varlığına rağmen kişinin uzak duramaması. Okula, işe gidememesi, derslerinde, işinde problem yaşaması ve aile yaşamını aksatması. Belirtilen özellikler hem çevrim içi (internet üzerinden) hem de çevrim dışı oyun oynama davranışlarına bağlı olarak ortaya çıkabilmekte; kişisel, sosyal, ailevi, eğitimsel, mesleki ve diğer yaşamsal alanlarda dikkat çekici bazı bozulmalara yol açabilmektedir. Bir kişide oyun oynama bozukluğunun varlığından söz edebilmek için bahsi geçen davranışların sürekli ve yineleyici olması ve kişide en az 12 ay boyunca gözlenmesi gerekmektedir. Ancak bahsi geçen belirtilerin tamamı görülüyorsa ve gözlenen belirtiler şiddetliyse oyun oynama bozukluğu tanısının konulması daha kısa sürede olabilmektedir. Çevrim İçi/Çevrim Dışı Oyun Oynama Bozukluğu Dünya Sağlık Örgütüne (ICD-11) göre tehlikeli oyun oynama, kişinin kendisinin ya da çevresindekilerin fiziksel ve ruhsal sağlığına zarar verme riskini artıran çevrim içi ya da çevrim dışı oyun oynama olarak tanımlanmaktadır. Kişinin oyunda harcadığı süreyi artırması, oyunun hayatında öncelikli yer etmesi, bununla ilişkili olarak; aile, iş, eğitim gibi sosyal hayatı olumsuz yönde etkilenmesi risk taşımaktadır. Oyun Oynama Bozukluğunun Yol Açtığı Problemler Dünya Sağlık Örgütüne göre oyun oynama davranışı ile ilgili sağlık sorunları sadece oyun oynama bozukluğunun kendisi ile sınırlı değildir. Oyun oynama bozukluğuna eşlik eden yetersiz fiziksel aktivite, sağlıksız beslenme, görme ve işitme problemleri; kas/iskelet problemleri, depresyon, sinirlilik, öfke ve can sıkıntısı gibi birçok probleme yol açmaktadır. OECD’nin 2018 yılında yayımladığı Dijital Çağda Çocuk ve Yetişkinlerin Ruh Sağlığı: Geleceği Şekillendirme başlıklı raporuna göre dijital teknolojilerin ve sosyal medyanın aşırı kullanımı özellikle çocuk ve gençler açısından siber zorbalığa uğrama veya beden imajının bozulması gibi sonuçlar da doğurmaktadır. Çocuk ve Gençler Risk Altında UNICEF’in 2017 yılında yayımladığı Dünya Çocuklarının Durumu: Dijital Dünyada Çocuk adlı raporda çocukların çevrim içi ortamda karşı karşıya kaldığı riskler üç kategoride ele alınmaktadır: İçerik riskleri, iletişim riskleri ve davranış riskleri.İçerik riskleri, çocukların istenmeyen ve uygunsuz içeriklere maruz kaldığı durumları kapsamaktadır. Çocukların internette pornografik ve şiddet unsuru içeren videolarla/resimlerle, sağlıksız veya tehlikeli davranışları savunan web siteleri ile karşılaşması tehlike oluşturmaktadır. İletişim riskleri çocukların yetişkinlerle fiziksel, duygusal, cinsel ve ekonomik istismarına yol açacak risk faktörlerini içermektedir. Davranış riskleri ise çocukların riskli içeriğe veya iletişime katkıda bulunacak şekilde davrandığı durumları kapsamaktadır. Çocukların diğer çocuklar hakkında nefret uyandıran materyaller üretmesi, yayımlaması veya dağıtması bu kapsama girmektedir. Tüm bu risk unsurları göz önünde bulundurulduğunda çocukların çevrim içi ortamlarda güvende olmasını sağlayacak bilgi ve becerilerle donatılması önemlidir. Bu bilgi ve beceriler arasında içerik oluşturma ve paylaşım yapmadaki risklerin kavranması, çevrim içi gizliliğin ve kişisel verilerin nasıl korunacağının öğrenilmesi, çevrim içi hoşgörü ve empati becerilerinin geliştirmesi vb. yer almaktadır. Biliyor musunuz? Dünya Sağlık Örgütünün 2018 yılındaki yayınlarına göre oyun oynama bozukluğu oranları ülkeden ülkeye farklılık gösterse de genel nüfustaki yaygınlığı yaklaşık yüzde 1.3 – yüzde 9.9 arasında değişiklik göstermektedir. İçinde yaşanılan dijital çağda teknolojinin bilinçli kullanılması büyük önem kazanmıştır. Bu nedenle bu çağın içine doğan çocuk ve gençlerin teknolojiyle bilinçli bir şekilde temas kurmasına özen göstermek gerekmektedir. Türkiye Bağımlılıkla Mücadele (TBM) Eğitim Programı kaynaklı, Yeşilay’ın önerdiği ekran süreleri aşağıdaki gibidir: 0-3 yaş: Ekrandan olabildiğince uzak tutulmalıdır. 3-6 yaş: Günlük toplam süre en fazla 20-30 dk. 6-9 yaş: Günlük toplam süre en fazla 40-50 dk. 9-12 yaş: Günlük toplan süre en fazla 60-70 dk. 12+ yaş: Günlük toplam süre en fazla 120 dk. Amerikan Psikoloji Derneğinin 2019’da yayımladığı Dijital Kılavuz: Çocuklar İçin Sağlıklı Teknoloji Kullanımının Desteklenmesi başlıklı yayında yaş grubu bazında önerilen ekran süreleri ve kullanımları aşağıdaki gibidir: 18 ayın altındaki çocuklarda görüntülü sohbet dışında ekrana dayalı medyadan kaçınılması, 18-24 ay arasındaki çocuklarda nitelikli programlar seçilmesi ve ebeveynlerin bu programları çocuklarıyla birlikte izlemesi, 2-5 yaş arası çocuklarda nitelikli programlar seçilmesi ve ekran süresinin günde bir saatle sınırlı olması, 6 yaş ve üstü çocuklarda, medyayı ve medya türlerini kullanmaya ayrılan sürenin tutarlı sınırlar dâhilinde olması. Özellikle yetişkinlerde oynanan oyunların içine para katıldığında kumar bağımlılığı riskinin arttığı ve kumar bağımlılığına geçiş yapabildikleri belirtilmiştir. İnternet kumar bağımlılığı; kumar oynama bozukluğu altında yer alır; ancak internet kumar bağımlılığı olan ergen ve gençlerin aynı zamanda internet bağımlılığı oranları da %30.3 olarak bulunmuştur. (Yalçın, Özhan. & Karaçetin, Gül. İnternet Bağımlılığı ve Diğer Teknolojik Bağımlılıklar. 2016. İstanbul.) Ne yapmalı? Çocuklarınızı arkadaşları ile doğal yollardan görüşmeleri için yönlendirin, akran grupları içerisinde sosyalleşmesini sağlayın. Çocuklarınızı yetenek ve ilgi alanlarına uygun spor dallarına yönlendirin. Çocuğunuzun arkadaşlık ilişkilerini destekleyin, onları bir araya getirecek aktivite planlayın. Çocuğunuzun bilgisayar kullanımını kontrol edin ve sanal ortamdaki arkadaşlarını tanıyın. Bilgisayarlarınızda güvenli internet uygulamalarının olmasına özen gösterin. Çocuğunuzla birlikte vakit geçirin. Keyif alabileceğiniz aktiviteler planlayın. Ne yapmamalı? Akıllı telefon/tablet vb. gibi teknolojik aletleri çocukları teselli etmek, boş zamanlarını değerlendirmek ve susturmak için kullanmayın. Haftalık çizelgeler oluşturarak buna göre teknolojik alet kullanım planı oluşturun. Sadece ekran süresine odaklanmayın, çocukların kontrolsüz ve uzun süre internet kullanmasını denetleyin. İnternet filtrelerinden destek alınabilir. Yemek ve çay saatlerinde bilgisayar başındaki çocuğa servis yapmayın, size katılması için teşvik edin. Sorumluluklarını onun yerine yüklenmeyin. Televizyon veya internet benzeri teknolojik alet merkezli ev düzeni kurmayın. Teknolojik aletler ortak kullanım alanında olabilir.   Akıllı telefon/tablet vb. yoğun kullanımı olmaması için ona görevler verin ve aldığı görevleri yerine getirmesi için çocuğunuzu destekleyin. Çocuğunuza internet kullanımının olumsuz süreçleri hakkında çok fazla mesaj vermeye çalışmayın. Çocuk çok fazla verilen mesajları unutur veya karıştırır. Sık sık aynı cümleleri kurmak sürecin önemini azaltacaktır.  Az, doğru ve sizin için en önemli mesajı vermeye çalışın.  Çocuğunuza ahlak dersi vermeyin, eleştirme/suçlama yapmayın. Onun yaşadığı duyguları inkâr etmeyin, anlamaya çalışın. Yaralayıcı mesajlar kullanmaktan kaçının. Yaralayıcı mesajlar kullanıldığında iletişim bozulur ve iletişimin bozulması ile çocuk kendisini savunmaya başlar. Bu savunmalar sonucu çocuk içine kapanır veya sık sık yalan söyler. Uzun süreli teknolojik alet kullanımını önleyemiyorsanız mutlaka bir uzmandan destek alın.Teknoloji ve internetin bilinçli olmayan, kontrolsüz bir şekilde kullanımına bağlı olarak ortaya çıkan davranışsal bağımlılıklar; oyun oynama bozukluğu, kumar oynama bozukluğu, sosyal medyanın ve akıllı telefonun aşırı kullanımı gibi bağımlılık yapıcı alt davranışlarla kendini gösteren bağımlılık türü teknoloji bağımlılığı olarak tanımlanır.

Devamı

Okulumuzda 03.05.2023 tarihinde saat 10:30 da deprem tatbikatı yaptık. Tüm okulumuz 2 dakika 41 saniyede tahliye edildi.

Deprem Tatbikatımızın; ınstagram sayfamız için aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. https://www.instagram.com/p/Crx7lujsP84/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Devamı

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kapsamında, okulumuzda yapılan programa, okulumuzu yaptıran Hayırseverimiz Sayın Fehmi DENİZLİ ve Sayın Uğur DENİZLİ katıldılar.

Katılımları için teşekkür ederiz. Programımızda, çeşitli yarışmaları kazanan öğrencilerimize ve futbol turnuvamızda kazanan öğrencilerimize,  Hayırseverlerimiz Sayın Fehmi DENİZLİ ve Sayın Uğur DENİZLİ tarafından ödülleri verildi.Programda emeği geçen tüm Öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz. Instagram paylaşımımız için aşağıdaki linki tıklayınız https://www.instagram.com/reel/CrdfmvEr0Vq/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Devamı

okulumuzda Dünya Tiyatro Günü kapsamında etkinlikler ve pano çalışması yapıldı. 30 Mart 2023 tarihinde, okulumuzda İKO Tiyatro ekibi tarafından '' Doğruluk, Dürüstlük'' oyunu; okulöncesi, 1-2-3-4. sınıf öğrencilerimize yönelik tiyatro gösterisi yapıldı.

ilkokulumuzda, Dünya Tiyatro Günü kapsamında pano çalışmaları, ders etkinlikleri yapıldı. 1/C sınıfı Öğretmenimiz Vildan YAZGILI'ya pano çalışması için teşekkür ederiz. 1961 yılında, UNESCO tarafından kurulan Uluslararası Tiyatrolar Birliği , 27 Mart'ı Dünya Tiyatrolar Günü ilan etmiştir. Bu nedenle, 27 Mart dünya çapında tiyatroseverler tarafından kutlanmaktadır. Dönemin Uluslararası Tiyatrolar Birliği Başkanı Arvi Kivimaa tarafından önce Helsinki, sonra da Viyana'da yapılan konferansta ortaya atılan bu fikir, İskandinav ülkelerinden gelen destekten de güç bularak hayata geçirilmiştir.Paris'te Uluslar Tiyatrosu'nun da açılış günü olan 27 Mart, kabul edilişinin ardından, her yıl Uluslararası Tiyatrolar Birliği'nin şu an sayısı 100'ü bulan dünya çapındaki merkezlerinde çeşitli etkinliklerle kutlanmaya devam etmektedir.     Dünya Tiyatro Günü'nde gelenekselleşen bir diğer uygulama da, dünya çapında başarı kazanmış bir tiyatro oyuncusu, yönetmeni veya yazarın yazdığı evrensel bildirgedir. İlk bildirge 1962'de Fransız Jean Cocteau tarafından yazılmıştır. 1993'te Venezuela ITI Merkezi 1962'den 1993'e kadar yayınlanan tüm bildirgeleri biri kendi dillerinde, diğeri İspanyolca olmak üzere iki antoloji halinde bu bildirileri yayımlamıştır.UNESCO tarafından kurulan ITI'nin (Milletlerarası Tiyatro Enstitüsü) yaptığı açıklamaya göre, Dünya Tiyatro Günü'nün amacı "sahne sanatları bağlamında, dünya çapında bilgi ve uygulama alışverişini arttırmak, gelişim sürecinde sanatsal yaratıcılığın ve üretimin gerekliliği konusunda toplumsal bilinci uyandırmak, insanlar arasındaki barış ve dostluğun sağlanması ve artmasını gerçekleştirmek adına karşılıklı anlayışı geliştirmek, UNESCO'nun hedeflerine ulaşmasına katkıda bulunmak" olarak belirtilmiştir.     Her yıl tiyatro ya da tiyatroyla ortak çalışan diğer sanat disiplinlerinden gelen başarılı bir sanatçı, Dünya Tiyatrolar Günü için bir konuşma yapmaya davet edilir. Uluslararası Bildirge olarak görülen bu konuşmanın metni 20'den fazla dile çevrilerek pek çok gazetede yayınlanır. Aynı zamanda bu bildiri, dünya üzerindeki birçok tiyatro grubunun oyunundan önce okunur. Pek çok televizyon ve radyo kanalı bu bildirgeyi beş kıtanın her köşesindeki dinleyicilere ulaştırmayı ve konuya dair farkıdanlığın artmasını hedefler.   27 Mart Dünya Tiyatro Günü'nde; kültürel aktarımı, sanatı ve birçok temel yapını taşını içinde barındıran tiyatro hakkında toplumların bilinçlendirilmesi amaçlanır.  

Devamı

İlkokulumuz sınıfları arasında Futbol Turnuvası Etkinliğimiz 27 Mart 2023 pazartesi günü başlayacak. Futbol Turnuvamız başladı ve devam ediyor.

Tüm öğrencilerimize başarılar dileriz. Kura ile önceden belirlendiği şekilde; 2/E - 2/D 4/B - 3/B 2/B - 3/A 2/C - 3/C 4/A - 4/C 1'lerin karması ile 2/A sınıfı eşleşmiştir. 1.tur maçları sonrasında, yenen takımlar bir üst tura çıkacaktır. 2. tur maçları eşleşmeleri kura ile yapılacaktır.3. turda bir takıp bay geçerek direk finale adını yazdıracaktır.4. final maçı ile şampiyon belirlenecektir.Eleme turlarında, beraberlik halinde galip takım, 5'er penaltı atışı sonunda belirlenecektir. Beraberlik bozulmadığında, Seri Penaltı Atışları yapılarak galip takım belirlenecektir. Elemelerde galip gelen takımlar Final maçına çıkacaktır. Maçlar önceden planlanan saatlerde ve yerde olacaktır. Maç saatlerinde değişiklik olduğunda, ilgili okullar ve sorumlular bilgilendirilecek.Tüm maçlar saat 13:00 de başlayacak. Tüm Futbol Turnuva Maçlarımızda Hakem, Furkan KÜŞÜM Rehber Öğretmenimizdir. 27.03.2023 tarihi saat 13:00 da futbol turnuvamız başladı. 2/D, 2/E, 3/B, 4/B sınıflarımıza ve Öğretmenlerimize katılımları için teşekkür ediyoruz. 2/E sınıfı, 2/D sınıfını  5/1 yendi. 2/E sınıfı Öğretmenimiz Erhan EKİCİ ve 2/E sınıfımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 4/B sınıfı, 3/B sınıfını 6/3 yendi. 4/B sınıfı Öğretmenimiz Hüseyin EKEN ve 4/B sınıfı öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 29.03.2023 tarihinde 2/B, 3/A, 2/C, 3/C, 4/A, 4/C sınıflarına ve Öğretmenlerine katılımları için teşekkür ederiz. 3/A sınıfı, 2/B sınıfını  4/0 yendi. 3/A  sınıfı Öğretmenimiz Ziya POLAT ve 3/A  sınıfımızı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 3/C sınıfı, 2/C sınıfını 2/1  yendi. 3/C sınıfı Öğretmenimiz Şerife İclal ÖZCAN ve 3/C sınıfı öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 4/C sınıfı, 4/A sınıfını 3/0  yendi. 4/C sınıfı Öğretmenimiz Leyla DOĞAN ve 4/C sınıfı öğrencilerimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz. 30.03.2023 tarihinde turnuvaya katılan;  1.sınıf Öğretmenlerimiz ve 1.sınıf öğrencilerimize,2/A sınıfımıza ve Öğretmenimize, 2/E sınıfına veÖğretmenimize,, 4/C sınıfına ve Öğretmenimize, katılımları için teşekkür ederiz. Yapılan maç sonucunda; 2/A sınıfı, 1.sınıf karma takımını 2/1 yendi. 4/C sınıfı, 2/E sınıfını 4/0 yendi. 2/A sınıfımızı ve Öğretmeni Selin YILMAZ'ıtebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz. 4/C sınıfımızı ve Öğretmenimiz Leyla DOĞAN'I tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyoruz. ÜST TURA ÇIKANLAR  2-E 4-B 3-A 3-C 4-C 2-A 4/C sınıfı 2/E sınıfını 4/0 yendi. 4/B sınıfı 3/C sınıfını 2/1 yendi. 3/A sınıfı 2/A sınıfını 1/0 yendi. 4/C BAY 4/B sınıfı 3/A sınıfını 2/0 yendi. Katılım sağlayan tüm sınıflarımıza ve Öğretmenlerimize teşekkür ederiz.  FİNAL'e  4/C -4/B sınıfı çıkmıştır. 4/C sınıfımız kazanmıştır. Öğrencilerimizi ve Öğretmenimizi tebrik ederiz. Öğrencilerimize madalyalarını, 23 Nisan Ulusal Egemenlik Çocuk Bayramı etkinliğimizde, Hayırseverlerimiz, Fehmi DENİZLİ ve Uğur DENİZLİ Beyefendiler verdiler.  

Devamı

Deprem, yangın ve doğal afetler kapsamında, öğrencilerimize eğitim verdik.

okulumuzda, deprem, yangın ve doğal afetler durumunda; neler yapılması gerekir kapsamında, 3/C sınıfı Öğretmenimiz Cemile TUNCER öğrencilere bilgilendirme yaptı ve uygulama ile öğrencilerle tatbikat yaptılar. Öğretmenimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Devamı

Orman Haftası kapsamında, sınıflarımız etkinlikler yaptı.

Orman Haftası kapsamında, 1/B Sınıfı Öğretmenimiz Selin SARI'ya ve 1/B Sınıfı öğrencilerimize, okul öncesi Öğretmenlerimiz Nurşen KAYA'ya, Gülsüm Başak ÖZYILMAZ'a, okul öncesi A ve B şubesi öğrencilerimize yaptıkları etkinlikleri için dolayı teşekkür ederiz.

Devamı